Saturday, 31 May 2014

Manfaat Vitamin C Kepada Tubuh Badan yang Perlu Anda Tahu

Vitamin C merupakan antioksidan yang boleh menguatkan saluran darah, memberi keanjalan dan kekuatan pada kulit, serta berfungsi menjaga sel-sel dalam badan daripada serangan radikal bebas.

Vitamin C SR Shaklee 500mg adalah antara vitamin yang mendapat permintaan tinggi dan sentiasa saya restock. Bagi mereka yang mementingkan kecantikan, vitamin C adalah salah satu vitamin yang perlu di amalkan. Vitamin C juga berperanan dalam merangsang penghasilan kolagen.

Selain itu, bagi anda yang sentiasa mengalami demam, selsema senang kata kerap jatuh sakit, cuba amalkan Vitamin C, ini kerana vitamin C  jugamenolong dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon, sejenis protin sistem imuniti yang penting sekaligus meningkatkan sistem imun badan.

Vitamin C Shaklee
Jom kita tengok beberapa manfaat Vitamin C

1. Vitamin C Menggalakkan Kesihatan Rambut
Vitamin C adalah salah satu nutrien yang paling berkesan untuk membantu mengembangkan dan menguatkan rambut. Vitamin C adalah nutrien penting untuk rambut yang rosak dan dalam rawatan dan pencegahan pelbagai penyakit rambut, yang boleh merosakkan folikel rambut dan menghasilkan pertumbuhan normal rambut. Diet yang mengandungi tahap-tahap signifikan Vitamin C boleh membantu untuk memerangi alopecia, dan kebotakan.

2. Ia Membuatkan Kita Kelihatan (Dan Rasa) Lebih Bertenaga Dalam diet kita, vitamin C memainkan peranan penting dalam penyerapan zat besi dan zat besi menyumbang kepada kecantikan secara keseluruhan.Apabila badan kita kekurangn zat besi,ia boleh menyebabkan anemia dan keletihan serta lemah badan. Vitamin C membantu dalam pengeluaran dopamin di dalam sistem saraf dan menyokong fungsi adrenal untuk meningkat tenaga metabolik.

3. Vitamin C Menggalakkan Pertumbuhan Kuku Vitamin C membantu mengekalkan integriti kuku kita dengan mengukuhkan kulit kita, tisu penghubung, tulang, dan dinding saluran darah.

4. Vitamin C Melambatkan tanda Penuaan
Satu kajian 2007 yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita pertengahan umur yang mengamalkan lebih banyak vitamin C mengalamai kurang kedutan dan kurang kekeringan kulit. Pakar mencadangkan bahawa vitamin C mungkin melambatkan tanda-tanda penuaan akibat kerosakan radikal bebas. Radikal bebas adalah molekul tidak stabil yang merosakkan kolagen dan menyebabkan kekeringan kulit, garis-garis halus dan kedutan. Penyelidikan baru menunjukkan bahawa asid askorbik 2-fosfat, yg dihasilkan oleh vitamin C, bukan sahaja meneutralkan radikal bebas, tetapi juga menghalang kerosakan DNA.

5. Vitamin C menyembuhkan Luka dan ParutTubuh menggunakan Vitamin C untuk menggantikan kerosakan tisu yang membantu untuk menyembuhkan luka dalam kadar yang lebih cepat. Luka-luka yang lambat sembuh menunjukkan kekurangan vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan membantu tisu parut dan ligamen untuk pulih lebih cepat.

6. Vitamin ini juga boleh mengurangkan paras "low-density lipoproteins" (LDL) atau kolestrol yang tidak baik , dan pada masa yang sama meningkatkan " high-density lipoproteins " (HDL) atau kolestrol yang baik , juga menurunkan tekanan darah tinggi dan membantu mencegah " atherosclerosis"

Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan :
-Lemah badan.
-Sakit-sakit dan sengal badan.
-Bengkak gusi.
-Hidung berdarah.
-Scurvy ( pendarahan pada badan, lebam-lebam, dan gusi berdarah; gigi mudah tercabut; pendarahan ke dalam otot dan sendi, yang menyebabkan kesakitan).
-Anemia

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 29 May 2014

Tudung Hoodie Cantik yang Membuatkan Si Pemakai nampak gojes

Assalamualaikum dan salam sejahtera....alhamdulillah syukur sangat2 sebab di beri peluang dan rezeki untuk menambahkan satu lagi business..iaitu business tudung....yeay..tudung ni sebenarnya salah satu feveret yati tau...yalah sebab pertama kali orang tengok adalah wajah kita kan..so, sudah pasti la pemakaian tudung yang cantik menjadi salah satu penunjuk untuk menunjukkan wajah kita yang lawa  dan cun melecun gitu...hehehe..tapi petua yang paling simple dan free ialah jangan lupa senyum sentiasa ya..yg ni memang petua yang penting lah.
Oklah..xmau mengarut panjang...jom kita tengok koleksi tudung yang yati jual...

Jemput cuci-cuci mata ya...berkenan terus order..jangan tunggu lama2...sebab stock sangatlah terhad.

Ciri-ciri Tudung Loving Hoodie


Hoodie sangat cantik dan unik, sarung inner nya dan tarik ke depan dah jadi! Kain yang sangat lembut dan sejuk memang tidak rimas.

Kain - Kain Cotton / Cotton Lycra
Jenis - Dijahit sekali (Overlap)
Jahitan - Busana Besar, jahitan teliti
Potongan - Hoodie
Quality - tinggi
ukuran dari dagu ke bawah : 33inchi
muka minima : 20inchi

kain memeri, boleh guna pin untuk
kecilkan bahagian muka tetap 
nampak kemas dan Terletak


Harga :Rm38 sahaja (including postage)
Very Limited Stock!!!!
Contoh empunya diri pakai

SOLD OUT

AVAILABLE

SOLD OUT

SOLD OUT

AVAILABLE


Serius yati cakap, kain dia best sangat sejuk je..dan yang penting awning dia tidak akan membulatkan muka kita, bila pakai terletak nampak elok je...dan yang paling penting harganya yang mampu milik serta labuh menutupi dada...

Berminat?

Hubungi yati melalui
Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

Kelebihan Vitamin E dalam Kecantikan Kulit

Seperti yang sedia maklum, vitamin E terkenal dengan vitamin untuk menghilangkan parut di wajah atau pun yang terdapat pada badan kita. Apabila terdapat parut di wajah, kita mesti tidak sennag duduk kan...sebab tu vitamin E mendapat permintaan tinggi. Namun, anda harus tahu vitamin E bukan sahaja bagus dalam menghilangkan parut, banyak lagi manfaat Vitamin E dalam menjadikan kulit kita cantik. Jom kita lihat kelebihan Vitamin E dalam kecantikan kulit.......check it out!!!!....

Kelebihan vitamin E ni kepada kejelitaan kulit adalah dengan membantu:-

[√] Mengecilkan pori-pori wajah
[√] Memperlahankan proses penuaan kulit
[√] Mengawal kolestrol
[√] Mengawal minyak
[√] Menghilangkan parut
[√] Mencerahkan wajah.
[√] Meningkatkan kelembapan kulit
[√] Sangat bagus untuk memudarkan parut.
[√] Menjadikan pemakainya awet muda...yang ni kena konsisten amalkan..kalau makan 1 botol je lepastu nak awet muda selama-lamanya memang xdapet laa....
[√] Membantu peredaran darah
[√] Membantu membaiki tisu kulit
[√] Sangat baik untuk PMS
[√] Baik untuk kesihatan kulit
[√] Baik untuk kesihatan rambut

Testimoni Vitamin E

Testimoni 1

 Testimoni 2

Testimoni 3 

Kelebihan Vitamin E Shaklee ialah:-
Mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.
Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium.Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjangkerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Order Vit E sekarang untuk Kecantikan dan Kesihatan anda secara semulajadi. Klik untuk Order.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday, 28 May 2014

Mealshakes Makanan Tambahan yang Terbaik untuk Si Manja

Mealshakes merupakan pilihan sarapan pagi yang penuh berkhasiat.

Apa itu Mealshakes?
->> Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
Mealshakes amat sesuai untuk anak yang:
- tiada/kurang selera makan
- memilih makanan - tidak mendapat nurien yanh sepenuhnya dari diet harian
- selalu demam/kurang sihat terutamaya yang selalu tinggal di nursery
- mempunyai ekzema (protein bantu bina semula sel yang lebih sihat)



Antara kebaikan Mealshake ini ialah :

-Rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
-Sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas
-Sesuai untuk seisi keluarga
-Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
-Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
-Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
-Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
-Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
-Meningkatkan selera makan anak
-Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
-Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
-Menangani masalah sembelit pada kanak-kanak & Orang Dewasa
-Amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti

Pendek kata sumber multivitamin yang lengkap beserta protein dan serat di dalam bentuk serbuk...
Mudah dibancuh, mudah di bawa, baunya sangat wangi (vanila french) dan rasanya sangat lazat !!!


TIP menggalakkan anak makan.Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday, 27 May 2014

Pentingkah Lecithin untuk Badan Kita?

Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.
Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin.

Kegunaan Lecithin Shaklee ialah :

PALING UTAMA
✔ Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
✔ Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
✔ Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).

PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
✔ Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb.
✔ Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

UNTUK KAUM TUA
✔ Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.
✔ Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.

UNTUK PENGHADAMAN
✔ Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman

UNTUK SEL
✔ Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.
✔ Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)
✔ Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Jadi, setelah baca kegunaan lecithin anda rasa, pentingkah lecithin untuk badan kita?Jawapannya terserah kepada anda,jawapan yati of course ia amat penting untuk kesihatan tubuh badan kita....yeaaah!!!!

Testimoni Lecithin

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 26 May 2014

Selamat Hari Lahir Muhammad Ukasyah B Nurul Fadhllan

Alhamdulillah....hari ni genaplah anak sulungku Muhammad Ukasyah 3tahun...permata hati ibu dan ayah yang sentiasa menceriakan rumahtangga kami.

Muhammad Ukasyah dilahirkan pada 26-Jun-2011 jam 1616 seberat 3.2kg di HUSM Kelantan. Nama Muhammad Ukasyah ni saya aambil sempena nama seorang sahabat nabi yang mendapat syafaat Rasulullah untuk menjadi ahli syurga...harapan ibu semoga akhlak Muhammad Ukasyah seperti pemuda itu dan menjadi ahli syurga di akhirat kelak.Aamiin.
Nak tahu lebih lanjut Kisah Ukasyah Ibnu Muhsin Klik SINI ya.

Hari Pertama Kenal Dunia






Doa ibu untuk Muhammad Ukasyah

YaAllah Ya Tuhanku..
Kau lindungilah anakku setiap masa..
Kau permudahkanlah segala urusannya...
Kau kurniakanlah kesihatan yang terbaik kepadanya..
Kau peliharalah akhlaknya, agamanya, dan sejahterakanlah jiwa dan raganya
Kau murahkanlah rezekinya yaAllah, 
Kurniakanlah kepadanya kecergasan akal dan kesucian hati
Kau Bantulah kami ibuayah dalam mendidiknya supaya menjadi insan yg berguna kelak..
berjaya dunia akhirat,taat kepada kedua ibubapanya serta taat kepadaMu yaAllah..
Jadikan Muhammad Ukasyah abang yang terbaik untuk adik-adiknya..
Sesungguhnya dialah anugerahMU yang tak ternilai yaAllah..
amin yaRobbal A'lamin~


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Friday, 23 May 2014

Amalan pada Hari Jumaat Penghulu Segala Hari

Salam jumaat penghulu segala hari semua...Alhamdulillah masih diberikan peluang untuk menikmati hari jumaat pada hari ini...Hari jumaat dikatakan penghulu kepada semua hari dan pada hari jumaat juga akan berlaku kiamat...pada hari ini semua sedia maklum, orang lelaki beragama islam akan keluar ke masjid untuk menunaikan solat Jumaat.

Terdapat banyak amalan yang boleh kita lakukan pada hari jumaat untuk mendapat pahala lebih..:-)

Antara amalan-amalan baik yang kita boleh lakukan ialah:

1.Mandi sunat Jumaat

Pada hari Jumaat, kita disarankan untuk mandi sunat pada hari Jumaat terutama bagi lelaki yang ingin menunaikan solat Jumaat. Daripada Ibnu Umar berkata, Rasulullah SAW bersabda: Jika salah seorang daripada kalian ingin mengerjakan solat Jummat, maka hendaklah dia mandi. (riwayat Al-Bukhari no. 877 dan Muslim no. 844)

2.Membersihkan gigi dan memakai wangian

Membersihkan gigi sama ada dengan kayu siwak ataupun berus gigi yang ada pada masa kini amat dituntut terutama sebelum mengerjakan solat. Begitu juga anjuran memakai wangian sebelum solat.

Kedua-dua perkara ini antara sunnah yang semakin dilupakan serta kurang diamalkan. Abu Sa’id Al-Khudri berkata bahawa Rasulullah SAW menyarankan agar pada sahabat menggosok gigi dan memakai wangi-wangian pada hari Jumaat semampu yang boleh.

Salah seorang perawi hadis iaitu seorang tabi’in bernama Bukair bin Abdullah Al-Asyajj berkata tentang anjuran memakai wangi-wangian pada hari Jumaat: Meskipun dengan wangi-wangian kaum wanita. (riwayat Muslim no. 846; Abu Daud no. 342)

3.Memperbanyakkan doa

Salah satu doa yang diangkat dan dimakbulkan oleh Allah adalah ketika hari Jumaat. Pada hari Jumaat, terdapat suatu masa yang mana jika seseorang berdoa pada waktu itu, nescaya Allah akan menunaikan permintaannya. Ia merupakan suatu peluang yang telah diberikan kepada umat Islam namun tidak ramai yang mengetahuinya dan beramal dengannya.

Daripada Abu Hurairah, Rasulullah SAW bersabda: Pada hari Jumaat ada suatu waktu yang mana tidaklah seorang hamba Muslim mengerjakan solat lalu berdoa tepat pada waktu tersebut melainkan Allah akan mengkabulkan doanya tersebut. (riwayat al-Bukhari no. 935 dan Muslim no. 852)

Para ulama mempunyai pelbagai pendapat mengenai bilakah waktu yang dimaksudkan oleh Rasulullah SAW itu. Ada yang berpendapat waktu mustajab itu adalah ketika di antara dua khutbah dalam solat Jumaat.

Sebahagiannya pula berpendapat pada waktu Asar. Pendapat yang kuat adalah pada waktu Asar selepas mengerjakan solat Asar sebagaimana yang diriwayatkan oleh Imam Ahmad dalam musnadnya. (musnad Ahmad no. 7363)

4.Memperbanyakkan selawat ke atas Nabi SAW

Selawat merupakan tanda kecintaan umat Islam terhadap Rasulullah SAW. Setiap daripada selawat yang dilafazkan akan diberikan ganjaran yang besar di akhirat kelak. Ia juga menjadi zikir yang perlu diamalkan setiap hari untuk melembutkan hati dan menyemai rasa cinta kepada Baginda SAW.

Setiap Muslim disunatkan untuk memperbanyakkan selawat setiap hari terutamanya pada hari Jumaat. Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya hari Jumaat merupakan hari yang terbaik di antara hari-hari lain, maka perbanyakkanlah berselawat kepadaku pada hari itu (Jumaat) kerana sesungguhnya selawat kalian akan sampai kepadaku.” (riwayat Abu Daud no. 1531dan An-Nasai no. 1374)

Jom sama-sama kita memperbanyyakn amalan kita pada hari ini. Semoga kita semua dalam lindungan Allah taala.Aamiin.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 22 May 2014

Testimoni;Berjaya Hamil

Alhamdulillah....tidak dapat digambarkan dengan kata2 apabila seorang isteri berjaya hamil. Janji ALLAH taala itu pasti, jangan sesekali kita cepat berputus asa dan berserah tanpa sebarang usaha.

Entry kali ini yati nak berkongsi kegembiraan seorang isteri yang berjaya hamil setelah mengamalkan vitamin Shaklee (GLA complex & Zinc Complex) selama 2 bulan.

Testimoni Pelanggan Berjaya Hamil

Bagaimana GLA Complex Isteri untuk Cepat Hamil?

-GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, iaitu sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’.

-Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada peluang sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.
Bagaimana Zink Complex Membantu Suami Isteri?

-Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. 
-Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. 
-Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat. 
-Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

Soalan yang selalu ditanya, "confirm tak kalau saya makan vitamin shaklee ni akan hamil?" Jawapannya, hanya ALLAH yang lebih mengetahui...sesungguhnya rezeki untuk menimang cahaya mata itu RAHSIA ALLAH taala. Kita sebagai hamba, teruskan berusaha dan berdoa. Insyaallah setiap usaha yang di lakukan ada ganjarannya...

Lagi testimoni berjaya hamil dengan Vitamin Shaklee?Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday, 14 May 2014

Tip Makanan Berkhasiat;Halia untuk Merawat Rambut Gugur

Halia memang tidak asing kepada kita semua. Banyak masakan dan hidangan yang menggunakan halia.
Selalunya yati akan sediakan air halia ringkas je....hiris halia halus2 lepastu campur ngan susu atau air teh. Sedap la juga kalau minum kadang2 la..klu minum hari2 rasanya xleh nak telan gak kut.hehehe

Tahukah anda,selain daripada merawat penyakit banyak angin dalam badan, halia juga banyak khasiat untuk kesihatan kita antaranya merawat rambut gugur, merawat kelumumur, sakit kepala, sistem pencernaan bermasalah, sakit jantung, muntah, cirit-birit, disentri, asma, sakit perut, reumatisme, pengaliran darah bermasalah, mati pucuk, lemah tenaga batin, keracunan udang, badan kesejukan, sakit pinggang, urat saraf lemah, mabuk kenderaan, batuk kering, kejang, buang air berlendir dan darah haid berbau hamis.
-halia ada kesan anti kanser usus dan ovary,

Minum air halia - segelas air panas dicampur beberapa hirisan atau satu sudu halia yg diparut dan satu sudu madu.

Halia untuk Merawat Rambut Gugur
-Halia juga boleh digunakan untuk merawat 'Dandruff'/ kelumumur dikepala. Gaul 2 sudu parutan halia dengan 3 sudu minyak zaiton dan perahan separuh Lemon. Usapkan pada rambut kepala dan biarkan selama 40 minit sebelum dibasuh. Ulang 3 kali seminggu untuk selama 2 minggu.

-Halia juga boleh mencegah atau mengawal kepala jadi botak, sebab rambut mudah gugur. Gaul satu sudu perahan halia dengan dengan satu sudu minyak zaiton dan usap pada kepala yang rambut mudah gugur dan biarkan selama 30 minit. Akan dirasai kepanasan pada kepala kerana darah mula mengalir pada kawasan itu dan ini menggalakkan pertumbuhan rambut. Basuh rambut dengan syampu. 

CUBA FORMULA INI MURAH HARGANYA

Petua yang lagi Best adalah...amalkan ESP Shaklee,,,ok sebab apa lagi best?Sebabnya selain merawat rambut gugur, ESP yang tinggi protein ni sangat membantu anda dalam mengekalkan kulit yang sihat dan cantik. Bukan sahaja masalah rambut gugur dapat di atasi,malahan rambut yang baru menjadi cantik dan kulit akan menjadi licin, glowing dan awet muda.

Testimoni ESP Merawat Rambut Gugur

KEPENTINGAN Protein untuk Rambut yang CANTIK & SIHAT.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 8 May 2014

Vitamin Shaklee Untuk Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri

Anak adalah anugerah terindah oleh ALLAH taala kepada pasangan suami isteri. Namun bukan semua akan di kurniakan rezeki anak dalam masa yang terdekat. Kerana kita semua tahu, jodoh, ajal, rezeki, semua tu sudah di tetapkan oeleh ALLAH, semuanya Allah telah merancang yang terbaik untuk kita. Yang membezakannya ialah lamabt atau cepat. Kepada suami isteri yang belum di kurniakan zuriat, jangan bersedih..anda adalah orang yg sangat bertuah di beri ujian untuk meningkatkan kesabaran dan mendekatkan diri kepada ALLAH. Insyaallah pasti ada kemanisan di akhir penantian. Berfikir baik dengn ALLAH taala.

Produk Shaklee turut merangkumi vitamin untuk set kesuburan suami isteri. Jom kita lihat manfaat untuk setiap vitamin.

Energizing Soy Protein (ESP)
-Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

-ESP merupakan protein berasaskan kacang soya. Sumber hormon keseburuan untuk wanita adalah estrogen. Kacang soya merupakan tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, iaitu fungsinya bersamaan dengan estrogen.

-ESP kaya dengan protein, dimana protein sangat penting untuk menghasilakn ovum yang berkualiti.

Vita-Lea
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri/suami perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.

Vitamin C
Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E.
B-Complex
Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.

Alfalfa Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

GLA
Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di manaperatusan persenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)

Vitamin E
-Meningkatkan keinginan seksual dan lebih tenaga
-Membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna
-Vitamin E juga bagus diambil oleh isteri bagi meningkatkan kesuburan dan keinginan seksual

Zink
-Kandungan zink dalam prostat lelaki adalah 10x ganda dari organ lain. Jesteru itu, ia adalah mineral yang penting untuk kesuburan lelaki.
-Sangat penting untuk keupayaan seksual lelaki dan menguatkan sperma suami.
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.Meningkatkan tahap testosteron dan bilangan sperma pada lelaki.

Testimoni yang berjaya hamil dengan Vitamin Shaklee. Klik SINI.

*Kita hanya berusaha. Mencari makanan nutrisi dan mengamalkannya merupakan salah satu usaha, selain daripada mendekatkan diri kepada ALLAH dan meminta bantuan dari-Nya.. In Shaa ALLAH, ALLAH akan sentiasa mendengar doa hambaNya. Jangan sesekali berputus asa.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday, 7 May 2014

ESP Shaklee Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri

Pagi ni yati nak strory sikit pasal Hot Produk Shaklee..iaitu ESP. ESP ni yati selalu minum waktu pagi..awal2 pagi sebelum sarapan. Bangun pagi tu minum segelas air suam+1 sudu kecil madu dan shake 1sudu besar ESP.Kiranya yati akan breakfarst lewat sikit la, dalam kul 10 br la breakfarst kadang2 mkn tgh hari terus dlm kul 11 :-). Serius tak lapar ok, so boleh sgt la membantu yati dalam maintain kan berat badan ni (selim melim gitu..ahaks)

ESP ni sebenarnya baaaanyak sangat khasiat dia.Antaranya ialah, untuk awet muda, untuk menghilangkan masalah parut, jeragat, mencantikkan kulit, memberikan tenaga, membina otot, mempercepatkan susu ibu, untuk ibu hamil, ibu berpantang, meningkatkan kesuburan dan banyak lagi.Klik Sini untuk lebih lanjut tentang manfaat ESP. Entry kali ini yati nak bercerita pasal ESP dengan Kesuburan.


Bagaimana ESP Shaklee membantu dalam meningkatkan kesuburan suami dan isteri?
  • Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain2. 
  • ESP merupakan protein berasaskan kacang soya. Sumber hormon keseburuan untuk wanita adalah estrogen. Kacang soya merupakan tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, iaitu fungsinya bersamaan dengan estrogen.
  • ESP boleh membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat. 
  • ESP kaya dengan protein, dimana protein sangat penting untuk menghasilkn ovum yang berkualiti.
Dengan izin Allah (in shaa ALLAH).. Kita hanya berusaha. Mencari makanan nutrisi dan mengamalkannya merupakan salah satu usaha, selain daripada mendekatkan diri kepada ALLAH dan meminta bantuan dari-Nya.. In Shaa ALLAH, ALLAH akan sentiasa mendengar doa hambaNya. Ynag penting jangan cepat berputus asa..Percaturan ALLAH taala adalah yang terbaik.

Lagi tips untuk Hamil?KLIK SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 5 May 2014

Apakah kaitan Metabolisme dengan Berat Badan?

"Wei Siti, kau bestla ya..mkn baaanyak, semua makanan kau telan, tp berat badan kau aku tgk maintain je..slim melim je..xde pun naik,jeles aku wei. Aku yang diet bagai ni pun gemuk jugak"..Ha, pernah dengar tak dialog tersebut?Mesti anda semua pernah alami kan, dan mesti teramatlah jeles dgn org yang mkn banyak tp berat badan tak naik. So, hari ni yati nk share sikit, xyah pening2 fikir kenapa jd mcm tu, dh rezeki dia mkn banyak xnaik berat badan. Kita ni yg jenis mkn aje berat badan naik, kena la baaaanyak usaha dari banyak makan :-)

Semua sedia maklum, benda yang kita makan akan ditukarkan kepada tenaga. Proses penukaran makanan yang kita makan kepada tenaga ini dikenali sebagai Metabolisma (eng. Metabolism).
Setiap individu mempunyai kadar metabolisma yang berbeza, bergantung kepada beberapa faktor.

Mereka yang makan dengan banyak tetapi agak sukar untuk naik berat badan (seperti Siti dalam contoh tadi) adalah disebabkan kadar metabolisma mereka yang tinggi. Manakala mereka yang makan sedikit berbanding Bedah tetapi sudah mampu untuk naik berat badan, adalah disebabkan kadar metabolisma mereka yang rendah.

Adakah kadar metabolisma yang tinggi ini merupakan suatu anugerah? Buat mereka yang mempunyai tubuh badan yang besar, mungkin jawapannya ialah “YA”, tetapi buat mereka yang cuba bertahun-tahun untuk menaikkan berat badan namun tidak berjaya, jawapan yang diberikan mungkin adalah sebaliknya.


Namun tidak bererti mereka yang mempunyai kadar metabolisma yang rendah tidak boleh untuk turun berat badan selama-lamanya, dan mereka yang mempunyai kadar metabolisma yang tinggi tidak boleh untuk naik berat badan selama-lamanya. Semuanya masih lagi bergantung kepada tunjang yang sama, iaitu KALORI. Buat mereka yang mempunyai kadar metabolisma yang rendah, golongan ini perlu menggunakan/membakar lebih kalori berbanding mereka yang mempunyai kadar metabolisma yang tinggi, jika untuk turun berat badan, dan begitu jugalah sebaliknya.

11 Tips Mempercepatkan Metabolisme badan (sumber:blog Kevin Zahri)

1.Minum Air Secukupnya
Anda mungkin biasa mendengar nasihat ini. Memang benar. Meminum 8 gelas air yang disyorkan oleh pakar pemakanan sebenarynya membantu tubuh anda untuk berfungsi pada tahap yang optimum.

2.Jangan lupa suplemen kalsium.
Kajian menunjukkan bahawa kekurangan kalsium di dalam tubuh mencetuskan hormon yang menyebabkan badan anda berpaut dengan lemak yang sebenarnya boleh dibakar. Anda juga boleh mendapatkan kalsium dari susu rendah lemak, keju, dadih, ikan salmon, taufu dan oatmil.

3.Makan dengan lebih kerap (hidangan yang kecil)
Tempoh di antara dua waktu makan yang terlalu ‘panjang’ akan memaksa badan kita bertukar kepada ‘starvation mode‘ (berlapar). Badan akan menyimpan lebih tenaga untuk mengatasi ‘starvation mode‘ ini, dan proses ini secara tidak langsung akan merendahkan kadar metabolisma. Oleh yang demikian, tukarlah tabiat makan 3 kali sehari (sarapan pagi, makan tengahari, makan malam) kepada makan 5-6 kali sehari, dan agihkan kuota kalori itu sebaik-baiknya.

4Tidur yang cukup
Tidur sekurang-kurang 7 atau 8 jam setiap malam penting untuk mengekalkan metabolisme yang sihat. Kekurangan tidur boleh mengganggu kebolehan tubuh untuk membakar kalori. (Tidur yang lebih juga tidak baik dan mempunyai kesan yang sama!). Cuba kekalkan rutin tidur yang konsisten dan tidur dan bangun pada masa yang lebih kurang sama setiap hari.

5.Jangan Stress
Stress meningkatkan jumlah kortisol di dalam tubuh. Kortisol merupakan hormon yang memberitahu tubuh untuk menyimpan lemak sebagai persediaan sekiranya di dalam situasi yang bertekanan tinggi. Melakukan senaman seperti yoga atau bermeditasi adalah contoh yang baik untuk membantu mengurangkan tekanan yang dihadapi.

6.Cari makanan yang mengandungi Vitamin B1, B2 dan Taurine

Vitamin B1 dan B2 membantu dalam menyempurnakan lagi proses pembebasan tenaga oleh sel-sel badan, manakala Taurine pula merupakan sulfur amino acid yang mampu meningkatkan fungsi mata (penglihatan) dan jantung. Jantung? Dipendekkan cerita, 2 elemen ini mampu melancarkan lagi fungsi yang berkaitan dengan pembebasan tenaga, bermaksud meningkatkan lagi kadar metabolisma. Dewasa ini, Taurine boleh didapati dengan mudah di dalam minuman-minuman tenaga seperti Livita, manakala Vitamin B pula terdapat di dalam produk tenusu (seperti susu) dan telur kuning.

7.C untuk cergas
Suplemen Vitamin C juga penting. Vitamin C dan kalsium adalah rakan yang baik dalam meningkatkan metabolisme. Kalsium dapat mempercepatkan metabolisme manakala vitamin C membantu tubuh dalam penyerapan mineral tersebut.

8.Pedas! 
Sekiranya anda suka memakan makanan yang pedas dan bercili, ini berita baik untuk anda. Kandungan capsaicin di dalam cili mampu membakar kalori sehingga 30 minit selepas anda memakannya.

9. Minum Teh Hijau atau Teh Oolong.
Gantikan cawan kopi atau teh tarik yang kedua itu dengan teh hijau atau teh oolong. Teh hijau
dan teh oolong mengandungi polifenol yang dapat meningkatkan kadar metabolisme. Anda perlu meminum 4 atau 5 cawan sehari untuk melihat kesannya.

10. Senaman pemberat (weight training) bina lebih banyak otot

Otot menggunakan lebih kalori (lebih 73kcal per KG) berbanding sel-sel lemak. Oleh yang demikian, lebih banyak otot yang dibina, lebih tinggi Resting Metabolic Rate atau RMR (RMR ni konsep dia lebih kurang sama dengan BMR, tapi menggunakan prinsip dan formula yang berbeza). Dipendekkan cerita, mereka yang mempunyai berat 80kg, berotot atau peratusan body fat kurang dari 15%, rata-rata mempunyai kadar metabolisma yang tinggi berbanding mereka yang juga mempunyai berat 80kg, tetapi hanya berbadan biasa (body fat % lebih 20).

11 – Kopi (coffee)

Seperti yang kita sedia maklum, kopi mengandungi kaffein (caffein), antara kompound yang mampu meningkatkan kadar metabolisma dengan kadar yang significant. Selain kopi, caffein juga terdapat dalam minuman-minuman penguat tenaga yang terdapat di pasaran. Namun mungkin ada yang tertanya-tanya, mengapa kopi ini diletakkan pada tangga yang kesembilan? Ini kerana Caffein juga merupakan agen yang membantutkan perkembangan dan kekuatan tulang.
Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

Bagaimana Mealshakes Membantu Masalah Sembelit Anak Anda?

Sebagai ibubapa, sudah pasti kita tidak sanggup melihat anak menangis akibat SEMBELIT.
Kepada ibu2 di luar sana, jom cuba kasi MEAL SHAKE untuk merawat sembelit anak. Ini kerana
Meal Shakes merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT di samping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.

Mealshake Shaklee juga diperkaya dengan 24 jenis vitamin A-Z juga kaya dengan serat untuk membantu menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan dari kolon dan perut.
Rasanya yang sangat lazat dan memang digemari kanak-kanak. Macam anak-anak saya, saya akan bancuh sekali sehari campur dengan susu atau minuman kegemaran mereka. Bila cukup bekalan mineral dan vitamin untuk anak, maka secara logiknya selera makan anak pun akan bertambah. Begitulah lebih kurang untuk konsep menaikkan selera makan anak2.



BAGAIMANA MEAL SHAKE MEMBANTU MASALAH SEMBELIT?

Kandungan SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencuci' usus dan perut anak kita.
SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan!
Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi gumpalan najis,


SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis lembut (kira tak SEMBELIT).

Di sinilah pentingnya anak kita MINUM BANYAK AIR.
Akhirnya, SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.
Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:- 
Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

Saturday, 3 May 2014

Supplement Shaklee Kurus Untuk Ibu Menyusu

Anda ibu menyusu tetapi mengalami masalah berat badan? Selepas bersalin berat badan xmau turun-turun? Orang selalu cakap, bila kita menyusu jangan nak fikir tentang diet...makan je apa semua.Ya betul, sbb apa?Sebab apabila badan kita cukup nutrien dan zat, susu badan juga cepat terhasil. Selalunya apabila kita menyusu badan, berat badan akan turun, ini kerana lemak2 jahat telah di sedut oleh baby semasa proses menyusu.

Tetapi, ada juga ibu2 yang mengalami delima berat badan xmau turun langsung..kalau turun pun 3-5 kg je...
Jangan risau, shaklee ada vitamin yang sesuai untuk ibu menyusu dan ingin kurus.Supplement Set Kurus daripada Shaklee sesuai untuk ibu menyusu. Ia tidak membahayakan ibu dan juga bayi yang disusuinya. In Shaa ALLAH, selamat dan berkesan malah ia juga turut membantu dalam memperbanyakkan susu ibu...menarik kan!!



Bagaimana supplement ini dapat membantu anda?

ESP
✿ mengawal nafsu makan
✿ memberikan khasiat protein pada badan
✿Memberikan tenaga kepada ibu2 supaya tidak letih
✿Kekal Muda
✿Menambah dan memekatkan susu badan

ALFALFA COMPLEX
✿ bertindak sebagai detox (membuang lemak)
✿ menyingkirkan lemak berlebihan yang telah dipecahkan
✿Membantu perkumuhan (lebih lawas)
✿Membuang angin dalam badan
✿Mengelakkan baby dari kembung perut

LECITHIN
-Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan ‘melekat pada lemak'. Dalam kata ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah.Seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.
✿ memecahkan lemak di dalam badan
✿ baik untuk minda

OSTEMATRIX
✿ memberikan khasiat kalsium untuk ibu dan bayi
✿ kalsium amat diperlukan kerana ia antara nutrisi penting untuk penghasilan susu
✿Membantu masalah sembelit bagi ibu-ibu.
✿Membantu pembinaan darah,tulang, gigi dan saraf
✿Mengelakkan osteoperosis
✿Mengelakkan rasa sengal kaki dan tulang belakang
✿Sentiasa bertenaga dan tidak mudah letih lesu

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Friday, 2 May 2014

ESP Shaklee Membantu anda Kurus?

Hari ni, yati nak bercerita sikit mengenai suppliment shaklee yang dapat membantu anda dalam menurunkan berat badan...Entry sebelum ni yati ada cerita details berkaitan set shape up shaklee. So, hari ini yati nk berkongsi mengenai ESP (Energized Soy Protein).

Tahukah anda, pengambilan protein di awal pagi boleh membantu anda untuk lebih berasa kekenyangan sehingga ke suatu tempoh yang lebih lama. Selain itu, pengambilan protein juga membantu untuk mengisi kekosongan lemak yang telah dibakar dengan sel baru yang lebih sihat. Oleh itu, bentuk badan akan lebih cantik, dan tidaklah menggeleber selepas lemak dibakar. Best tak?Mesti la best dah la kurus, lepastu badan terbentuk je..:-)

ESP Shaklee merupakan salah satu supplement protein yang amat diminati ramai orang terutama bagi mereka yang sememangnya berniat untuk diet. Ini kerana khasiatnya yang membantu anda untuk diet, dan juga kerana ESP juga membantu memberikan khasiat lain untuk kesihatan anda!

Bagaimana protein mempengaruhi berat badan?
  • Kesan paling popular protein terhadap kesihatan adalah kebolehan protein untuk mengawal rasa lapar.
  • Apabila protein diserap, ia menghantar signal kepada otak untuk menurunkan kadar rasa lapar.
  • Kepentingan lain protein adalah ia akan meningkatkan kadar metabolisma badan dengan menyeimbangkan jisim otot.
  • Protein juga membantu dalam pengawalan kenaikan kadar gula dan insulin di dalam badan seterusnya membantu bagi pesakit diabetes dalam pengawalan gula dalam badan.

Bagaiman ESP membantu menurunkan berat badan anda?

Makanan yang mempunyai GI yang rendah dapat membantu menurunkan berat badan.Memandangkan proses pembebasan gula mengambil masa yang lebih perlahan, maka ianya diserap oleh tubuh dengan lebih lambat membuatkan kita kenyang dengan lebih lama. Manakala makanan berglisemik tinggi lebih mudah diserap tubuh membuatkan kita lambat kenyang dan mudah lapar semula.

ESP mempunyai GI 39 sahaja, maka tidak hairanlah ia membantu dalam pengurusan berat badan.Jadi, jika anda berhasrat menurunkan berat badan namun asyik lapar aje walaupun baru aje makan, bolehlah cuba ESP ye. Sudah tentulah air kosong sebanyak 3 liter diperlukan sehari beserta dengan pengambilan pemecah lemak dan detox untuk membuang lemak2 berlebihan.

Anda juga boleh ambil bersama Omega atau Lecithin sebagai pemecah lemak dan Alfalfa sebagai detoxs. Bila ambil ketiga tiga vitamin ni,proses penurunan berat badan sudah lengkap dengan vitamin yg boleh DETOX, BAKAR dan BINA semula badan anda.

Set lengkap Shaklee Slimming Set;Kurus, Sihat, Cantik. SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tips Kepada Usahawan Islam daripada TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY

Tujuan perniagaan mengikut Islam sebenarnya ialah hendak memperbesar, memperpanjang dan memperluaskan aktiviti syariat atau bertujuan ibadah dan mendapat pahala yang banyak. Justeru itulah di dalam perniagaan, hendaklah sentiasa mencari keredhaan Allah Taala dengan niat yang betul serta perlaksanaan yang betul.

Sedikit nasihat daripada usahawan dan juga dermawan Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary kepada usahawan islam.

7 AMANAT TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY KPD USAHAWAN ISLAM

#1 – Fokus Sebelum Pelbagaikan Perniagaan

Beliau nasihatkan agar para usahawan fokus kepada satu perniagaan terlebih dahulu sehingga stabil dan menguntungkan sebelum mempelbagaikan perniagaan. Beliau mempelbagaikan perniagaan setelah perniagaan pertama beliau telah stabil dan menguntungkan.

Perniagaan pertama perlu kukuh sebelum anda mempelbagaikan perniagaan supaya jika perniagaan yang baru kita ceburi tidak maju, maka kita boleh kembali kepada perniagaan pertama yang kita usahakan.

Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary

“Saya sendiri kalau apa-apa terjadi terhadap perniagaan saya sekarang, saya akan balik buat perniagaan yang mula-mula saya usahakan dulu. Perniagaan pertama saya masih beroperasi, lori dan kedai masih ada lagi di Kedah” tambah beliau dengan nada cukup rendah diri.

#2 – Kejayaan Perlukan Masa

Beliau juga nasihatkan agar usahawan muda jangan cepat nak berjaya. Setiap usaha sememangnya perlu melalui fasa kesusahan, cabaran dan sebagainya.

Beliau mengambil contoh diri beliau sendiri yang bermula dari bawah dengan membantu ayahnya menjual lembu dan kerbau di kampung sebelum mencapai tahap sekarang.Kalau kita melalui jalan yang susah, barulah kita akan menghargai dan menemui jalan senang.

Biasanya apabila memperolehi kejayaan yang singkat, mudah jugalah untuk perniagaan yang kita usahakan itu jatuh. “Kalau kita melalui jalan yang susah, barulah kita akan menghargai dan menemui jalan senang” jelas beliau ringkas.

#3 – Jangan Putus Asa

Ini adalah frasa yang kerap keluar dari mulut beliau. Beliau menjelaskan setiap perniagaan sama ada kecil ataupun besar akan mempunyai masalah, cabaran dan karenah yang tersendiri. Oleh itu, para usahawan tidak boleh mudah berputus asa dan tunduk dengan masalah.

Saya ni tiada apa-apa, tiada apa yang istimewa tentang diri saya. Tetapi apa yang membezakan saya ialah bagaimana saya menghadapi setiap cabaran dan masalah di dalam perniagaan.

“Saya ni tiada apa-apa, tiadaapa yang istimewa tentang diri saya. Tetapi apa yang membezakan saya ialah bagaimana saya menghadapi setiap cabaran dan masalah di dalam perniagaan” jelas beliau sekali lagi dengan nada rendah diri.

Beliau ada berkongsi susah payah mengenai perniagaan pertama yang beliau usahakan bersama rakan kongsi bukan bumiputera.

Bagaimana rakan kongsi tersebut menekan beliau sehingga terpaksa menggadaikan dua lot tanah milik keluarga untuk dijadikan modal tambahan bagi mengekalkan penguasaan share majoriti di dalam syarikat Bukhary Rice Sdn. Bhd.

“Kalau apa-apa terjadi terhadap perniagaan saya masa tu, maka kami sekeluarga boleh kehilangan tempat tinggal” jelas beliau.

#4 – Jangan Sekadar Mengharap Dibantu

Beliau sering mengingatkan bahawa beliau hanyalah orang biasa yang diberi peluang oleh kerajaan. Apabila diberi peluang, beliau akan berusaha bersungguh-sungguh terhadap peluang tersebut.

Oleh itu, beliau berpesan kepada semua usahawan agar bukan sekadar berharap untuk dibantu tetapi bersedia dari segi fizikal dan mental untuk dibantu.

Ramai orang Melayu apabila kerajaan anugerahkan projek, mereka lebih cenderung untuk berikan projek tersebut kepada syarikat lain untuk usahakan kerana mengejar keuntungan jangka masa pendek. Majoriti syarikat Melayu akan memberikan projek kepada syarikat bukan bumiputera untuk mengusahakannya sebagai sub-company.Tak mengapa biar saya usaha sendiri untuk beli lori tambahan bila dah untung nanti.

“Saya diberikan 3 permit lori untuk membawa beras dan saya apply loan MARA untuk membeli lori. MARA berikan saya cukup-cukup RM110,000 untuk belikan sebuah lori. Ada usahawan Cina datang nak beli atau sewa dua lagi permit saya, tetapi saya tak bagi. Tak mengapa biar saya usaha sendiri untuk beli lori tambahan bila dah untung nanti” kata beliau.

#5 – Yakin Dengan Diri Sendiri

Beliau juga mengharapkan agar para usahawan yakin dengan diri sendiri dan apa yang sedang diusahakan. Ramai usahawan bumiputera tidak boleh berjaya bukan kerana idea mereka tidak bagus, tetapi kerana tidak yakin dengan diri mereka.

Allah kata kalau nak kenal Dia maka kena kenal diri sendiri dulu. Yakin dengan diri sendiri adalah salah satu tanda orang itu kenal dirinya sendiri. Insyallah bila yakin Allah akan permudahkan urusan kita.

“Allah kata kalau nak kenal Dia maka kena kenal diri sendiri dulu. Yakin dengan diri sendiri adalah salah satu tanda orang itu kenal dirinya sendiri. Insyallah bila yakin Allah akan permudahkan urusan kita” jelas beliau.

#6 – Berniaga Bukan Untuk Diri Sendiri

Beliau terkenal sebagai seorang usahawan yang banyak memberi kembali kepada masyarakat. Malah beliau mempunyai lebih kurang 260,000 pekerja yang berkait secara langsung ataupun tidak dengan semua syarikat milik beliau. 80% diperuntukkan untuk golongan bumiputera.

Apa yang lebih menarik, beliau tidak menjual perniagaan beliau kerana memikirkan nasib golongan yang bergantung kepada syarikat beliau untuk mendapatkan sumber rezeki.

Jika saya jual satu lori maka secara tidak langsung tiga keluarga Islam Melayu telah hilang sumber pendapatan.

“Kedai dan lori-lori untuk perniagaan pertama saya masih lagi ada di Kedah. Perniagaan itu masih berjalan seperti biasa. Setiap lori akan ada tiga orang pemandu, jika saya jual satu lori maka secara tidak langsung tiga keluarga Islam Melayu telah hilang sumber pendapatan” jelas beliau.

#7 – Usahawan Islam Ada Akhirat

Beliau juga berpesan bahawa setiap usahawan Islam tidak sama dengan usahawan bukan Islam. Usahawan Islam berniaga untuk mendapat manafaat di dunia akhirat tetapi usahawan bukan Islam berniaga untuk dunia sahaja.

Kita sebagai usahawan Islam kalau berjaya syukur dan kalau tak berjaya pun kita syukur. Paling penting kita terus berusaha.

“Jadi jangan risau kalau kita tengok kenapa bangsa lain yang bukan Islam lebih berjaya di dalam perniagaan kerana Allah dah janjikan dunia buat mereka. Kita sebagai usahawan Islam kalau berjaya syukur dan kalau tak berjaya pun kita syukur. Paling penting kita terus berusaha” jelas beliau

sumber

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121